Köpvillkor för vår webbutik

Köpvillkor för vår webbutik 

Kundservice 

Om ni har några frågor eller undrar över något är ni hjärtligt välkomna att höra av er till oss på 

Mail: [email protected] 

Tele: 072-151 74 61 (Må-Ti kl:9-17 & To-Fre kl:9-17)

Betalning
Priset anges i SEK inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet i webshoppen den dag beställning görs. Vi resererar oss för felskrivningar och skulle det inträffa tar vi givetvis kontakt med dig och du har rätt att makulera din beställning.

Betalning kan ske på följande sett:

Kortbetalning
Du kan betala med VISA, Mastercard och swish. Vi har inte tillgång till dina kortuppgiter och säker betalning tillämpas genom Klarna.

Faktura
Vi erbjuder i samarbete med Klarna fakturering till privatpersoner och företag. Betalningsvillkor 30 dagar. När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt personnummer. Det görs även en jämförelse mellan personnummer och folkbokföringsadressen för att säkerställa att personen verkligen är den han/hon utger sig för att vara. Detta medför att din beställning endast kan skickas till din folkbokföringsadress.

Personuppgifterna sparas endast i vårt kundregister. Registret tillhör och används endast av Nedergården och Klarna. Uppgifterna lämnas inte ut till andra företag eller personer.

Betalningsvillkor mot faktura är 30 dagar.
En individuell kreditkontroll görs av Klarna.
Mer information om "Faktura - 30 dagar"! och Klarna hittar ni på www.klarna.com eller 08- 120 120 10

Hämta i butik hos oss i Rånäs
Du kan välja i kassan att hämta i vår butik. Gör din beställningen via vår webshop som vanligt och välj leveranssätt upphämtning i butik. Vi packar din order och du hämtar upp ordern mot uppvisande av orderbekräftelse.

Ordern skall hämtas upp inom 10 dagar.

Fraktkostnad 

Frakten kostar 69 kr oavsett storlek på paketet.

Leveranstid

Vi skickar din beställning inom 1-3 arbetsdagar om inget annat har angetts. Var noga att kolla på varje enskild produkt om det finns olika leveranstider.
Gäller dock med reservation för slutförsäljning, leveransförseningar från leverantörer samt högtider med högt tryck för oss på lagret. Har du beställt varor med olika leveranstider så skickas din beställning när alla varor finns hemma.

Skulle det vara så att produkter inte finns på lager och heller inte kommer hem igen, så meddelar dig om detta via mejl med alternativ om hur vi ska gå vidare. Får vi inte svar av dig inom en vecka så förbehåller vi oss rätten att plocka bort produkten från din beställning och skickar resten. Har du endast beställt en vara så makulerar vi din beställning.

Beställningsvara
Om produkten har angetts som en beställningsvara innebär det att vi inte har produkten i lager utan att vi beställer hem den när vi har fått din order.
Observera att det ej är en öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror!

Leveranssätt
Om paketet är litet så levereras det direkt i din brevlåda. I annat fall sker leverans till ditt närmaste utlämningsställe. Kolla alltid att paketet är oskadat innan du lämnar utlämningstället.

Ändring i eller avbokning av order
Om du vill ångra eller plocka bort något i din beställning går det bra tills beställningen är utskriven och behandlingen av ordern påbörjad. Efter att paketet gått till packning hos oss så går det inte att ändra i lagda order. Hur snabbt vi hinner påbörja packning efter att vi fått in beställningarna varierar på hur stor vår orderingång är, men vi försöker alltid att packa och skicka så snabbt som möjligt så det är ofta svårt att ändra i lagda orders. (Ofta packar vi samma timme en order kommer in)
Om du vill lägga till produkter i din redan lagda beställning så gäller samma sak. Det går bra så länge den inte är påbörjad. Under förutsättning att det går att höja värdet inne hos Klarna. Det är ofta som det inte går att höja beloppet och det är inget vi kan påverka. Det upptäcker vi först när vi försöker ifall det går eller inte. Allra enklast är därför att lägga en ny beställning och i den skriva en kommentar att den ska sampackas med ordernumret som den ordern har. Men vi lovar inte heller här att vi hinner hitta igen och koppla ihop två orders. Hinner vi korrigera detta plockar vi självklart bort ena fraktkostnaden. Det beror också här på ifall vi hunnit påbörja packningen. 

Avbokning av en redan packad, behandlad men ej skickad order tar vi ut en avgift på 85kr. Redan skickad order gäller villkor för returer.

Vi gör självklart alltid vårt bästa för att hjälpa kunden!

Öppet köp / Retur
Du har full rätt att byta till annan produkt eller ångra ditt köp inom 14 dagar. 

Om så är fallet ska du informera oss om det till [email protected], samt skicka tillbaka varan/varorna enligt nedan.

Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten. Skicka paketet med en frakttjänst som går direkt till vår företagsadress (se adress nedan). Förslagsvis Posten eller Schenker. Varan ska vara oanvänd och returneras i originalförpackning med eventuella originalhandlingar samt dina kunduppgifter. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så vi sätter in pengar på ditt konto inom 30 dagar. Vi förbehåller oss rätten att vid en eventuell retur av vara att göra ett värdeminskningsavdrag om varans skick har förändrats i sådan utsträckning att den inte längre går att sälja till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset. Går fakturatiden ut innan vi har hanterat din retur så går du in på Klarna.se eller via appen och bestrider fakturan själv.

Varor som återsändes till ombud, mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss!

Observera att det EJ är öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror (varor vi ej har på lager som beställts speciellt för dig hos vår leverantör) samt rabatterade produkter.

Gör så här:
1. Packa produkterna mycket väl så de håller i transporten. Du står själv för ansvaret att produkterna kommer fram hela. Lägg i lapp med ditt namn, adress och ordernummer
2. Köp en frakt hos ett ombud (OBS! Du ska inte be om en returfrakt utan en vanlig frakt till ett företag med Posten eller Schenker) OBS! Skickar du paketet till ett ombud kommer det automatiskt att gå tillbaka till dig, vi har ej möjlighet att hämta ut ditt paket!
3. Vi packar upp och kontrollerar varan och sätter tillbaka pengarna till dig inom 30dagar.

Byte av vara - Samma villkor gäller som för öppet köp, se ovan. Du lägger sedan själv en ny beställning.

Fraktbolag - Du väljer själv vilket fraktbolag du använder när du skickar tillbaka paket. Använd en tjänst avsedd för leverans till företag då vi inte har möjlighet att hämta paketet hos ombud.
OBS! Skickar du paketet till ett ombud kommer det automatiskt att gå tillbaka till dig.

Skicka det till:
Nedergården Gammalt & Nytt
Mörbyvägen 2

762 96 Rånäs

Ej uthämtade varor
Aviserade varor som ej hämtas ut av kunden och därför går tillbaka till Nedergården Gammalt & Nytt debiterar vi returfrakt för. Vi ersätter ej förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats. Om paketet gått i retur pga felaktiga adressuppgifter eller telefonnummer så att paketet ej kunnat bli aviserat gäller samma villkor som ovan.

Reklamation
Kontrollera alltid paket medan du är kvar på utlämningsstället! Ser du en uppenbar skada på kartongen eller hör att det skramlar misstänkt så öppna paketet när du är kvar på utlämningstället. Personalen där anmäler att kartongen är skadad osv. Sen tar du kontakt med oss via mejl [email protected]
OBS! En reklamation ska vara anmäld till oss senast tre dagar från att du har hämtat ut din vara. Uppge ditt ordernr i mejlet. Om du inte upptäcker skadan förrän du kommer hem så tar du kontakt med oss då. Vi vill alltid se fotografi på både skadad vara och emballage. Vi står naturligtvis för eventuell returfrakt vid reklamationer. Sen skickar vi en ny vara till dig eller ger dig pengarna tillbaka.

Kommunikation med oss
Om du mejlat oss och inte får svar inom 48 timmar (vardagar) så kolla alltid din skräppost. Har du inget svar i den så ring 072-151 74 61

Felskrivningar på vår hemsida & i vår marknadsföring
Vi har massor produkter på vår sida och vi är "bara" människor som arbetar här så fel kan uppstå. Vi kan råka skriva fel på en siffra, på leveransbesked, på ett mått eller på ett pris. Om du köpt en produkt till ett felaktigt pris kommer vi att kontakta dig och du får då självklart möjlighet att ångra ditt köp samt få återbetalning. Vi reserverar oss även för tryckfel och felaktigheter i vår marknadsföring, nyhetsbrev och övrig extern kommunikation. I dessa kanaler gäller samma som för uppenbart felaktiga priser på sajten.

Lagring av personuppgifter
Genom att godkänna dessa allmänna ordervillkor vid genomförandet av köp samtycker du till behandling av de personuppgifter du lämnar till Nedergården Gammalt & Nytt enligt vår integritetspolicy.
Nedergården Gammalt & Nytt är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar. Uppgifterna behandlas för att kunna administrera ditt köp i syfte att fullgöra vårt åtaganden gentemot dig som kund. Uppgifterna kan också komma att användas i markadsföringssyfte. Du har som kund rätt att motsätta dig att dina personuppgifter används i marknadsföringssyfte. Anmälan om sådan reklamspärr görs skriftligen till Nedergården Gammalt & Nytt, Mörbyvägen 4, 762 96 Rånäs.

Force majeure
Vi är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa Köpvillkor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, krig eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.